راهنمای خرید نرم افزار شرکت ها و کارخانه ها

برنامه ریزی تولید به فرایند شناخت و گردآوری اطلاعات از بازار گفته می شود که ویژگی های محصولات را مشخص می کند. برنامه ریزی تولید اساس تصمیم گیری مدیران در مورد قیمت محصولات به شمار می رود و از زمانی که ایده مطرح می شود آغاز شده و تا زمان عرضه محصول به بازار ادامه پیدا می کند. در حقیقت برنامه تولید به معنای مدیریت محصول در تمام طول عمر آن است. یکی از راه های بهبود در مدیریت تولید ، خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید در کارخانه و سازمان است. هنگام خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید ، باید به نکاتی توجه داشت. در این مقاله سعی داریم 5 نکته مهم که هنگام خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید باید به آن ها توجه داشته باشیم را بیان کنیم.

نکات مهم هنگام خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید

ارتباط با سیستم های دیگر مخصوصا سیستم انبار

1- یکی از نکات مهم هنگتم خرید نرم افزار برنامه ریز تولید که باید به آن توجه کرد ارتباط این نرم افزار ساخت و تولید با سیستم های دیگر سازمان مخصوصا سیستم نرم افزار انبار است. ارتباط نرم افزار تولید با سیستم انبار باعث می شود ، نرم افزار کنترل تولید از اطلاعاتی که سیستم انبار در مورد تغییرات قیمت اعلام می کند برای مصرف مواد استفاده کند. همچنین یکپارچگی نرم افزار مدیریت تولید و نرم افزار بهای تمام شده نیز یکی از نکاتی ست که حتما باید هنگام خرید به آن دقت فرمایید.

2- قابلیت ارتباط با نرم افزارهای افیس
هنگام خرید نرم افزار برنامه ریز تولید باید به این نکته توجه کرد که این نرم افزار قابلیت رتباط و انطباق با نرم افزارهای آفیس را داشته باشد.نرم افزار های برنامه ریز تولید بادی امکان تهیه و ارائه گزارش و آمار تولید در قالب تولید در قالب های مختلف اکسل ،وورد ،و پی دی اف ، را داشته باشند.
3-:قابلیت تعریف کاربران به صورت نامحدود
از نکات مهم دیگری که هنگام خرید یا دانلود نرم افزار برنامه ریزی تولید باید به آن توجه داشت ، تعداد کاربرانی است که از آن سیستم استفاده می کنند. با توجه به اینکه در بسیاری از سازمان های بزرگ تعداد کاربرانی که از سیستم استفاده می کنند ، بسیار زیاد است ، این سیستم در تعریف کاربران نباید محدودیت داشته باشد و برای تمام افراد امکان استفاده با سیستم وجود داشته باشد.
قابلیت تعریف میزان دسترسی های مختلف برای کاربران مختلف4-

در هر سازمان افراد با سمت های مختلف از سیستم های سازمان استفاده می کنند. با توجه به محرمانه بودن بسیاری از اطلاعات در سازمان ، هنگام خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید باید به این نکته توجه داشت که این سیستم قابلیت تعریف دسترسی های مختلف را بر اساس سمت کاربران در سازمان ، داشته باشد.
5- قابلیت گزارش گیری از فرایندهای سازمان به صورت آنلاین
امروزه استفاده از اینترنت بسیار گسترش یافته است. اینترنت در سازمان باعث افزایش سرعت و تسهیل انجام فعالیت ها می شود. هنگام خرید نرم افزار برنامه ریزی تولید باید به این نکته توجه کرد که این سیستم قابلیت گزارش گیری به صورت آنلاین در هر مکان و هر زمان از طریق دستگاه های الکترونیکی مختلف مانند تبلت و تلفن همراه را داشته باشد